Podróże pociągiem – prawa pasażera pociągu
Opóźnienia pociągów – co mogę zrobić?
W podróżowaniu pociągiem czas opóźnień uprawniający do ubiegania się o zwrot kosztów biletu czy możliwość zmiany trasy jest o wiele krótszy niż w przypadku podróży samolotem i wynosi 1h. Jeśli zatem opóźnienie naszego pociągu przekracza 60 minut, mamy prawo odzyskać całkowity koszt biletu. Co więcej, jeśli opóźnienie pociągu uniemożliwiło dotarcie do celu, pasażer może ubiegać się o zwrot pieniędzy, które wydał na poprzednią część podróży. Innym rozwiązaniem, zamiast zwrotu gotówki, jest ubieganie się o bezpłatne wydanie biletu do miejsca docelowego na najbliższy możliwy termin. Jeśli możemy sobie pozwolić na odłożenie wyjazdu na następny dzień albo na kilka dni, to dobra alternatywa.Kiedy dostanę odszkodowanie?
Niestety nie każdy pasażer dostanie odszkodowanie za opóźnienie pociągu. Jedynie wybrane linie gwarantują swoim pasażerom uiszczenie odszkodowania na wypadek nieplanowego rozkładu jazdy. Do takich linii należy m.in. PKP Intercity. Wówczas odszkodowanie wynosi 50% ceny biletu (jeśli opóźnienie trwało powyżej 2h) lub 25% ceny biletu (jeśli opóźnienie wyniosło od 1h do 2h). Pamiętaj, że powyższe kroki dotyczą jedynie opóźnień dłuższych niż 1h! Opóźnienia krótsze niż 60 minut nie uprawniają pasażera do rekompensaty i odszkodowania. Podobnie nie uzyskasz ich, jeśli przed zakupem biletu zostałeś poinformowany o opóźnieniu. Dowiedz się, co wchodzi w zakres prawa pasażera! Już niedługo ostatni z cyklu przewodnik pasażera autobusu. Śledź portal Do Adwokata, aby dobrze znać swoje prawa!Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana