Artykuł sponsorowany

Z jakiej pomocy prawnej najczęściej korzystają firmy?

Z jakiej pomocy prawnej najczęściej korzystają firmy?

Mogłoby się wydawać, że kiedy prowadzimy małą firmę, pomoc prawna nie jest konieczna. Niestety, jest to mylne wrażenie – brak pomocy specjalisty od prawa może generować wiele problemów w różnych aspektach działalności firmy, zaczynając od tworzenia umów, a kończąc na reprezentowaniu klienta w postępowaniach sądowych. Jakie są zatem  najchętniej wybierane przez klientów formy pomocy prawnej?

Podstawowe usługi prawne

Najważniejszą z usług oferowanych firmom przez kancelarie jest sporządzanie i opiniowanie umów oraz innych dokumentów o charakterze formalnym, zarówno tych wewnętrznych takich, jak regulaminy czy wewnętrzne statuty, jak i tych dotyczących relacji przedsiębiorstwa z innymi podmiotami – na przykład wezwań do zapłaty, umów handlowych czy pozwów. Wzory takich dokumentów, jak i przepisy ich dotyczące zmieniają się bardzo często, więc o wiele bardziej opłacalne jest zlecenie ich przygotowania prawnikowi, który jest na bieżąco z obowiązującymi przepisami niż próba uporania się z tym na własną rękę. Tym bardziej, że skutki błędów popełnianych w tym zakresie mogą być kosztowne dla przedsiębiorstwa.

Bieżące porady prawne

Dużą wygodą dla firm jest możliwość stałego kontaktu z prawnikiem – większość kancelarii obsługujących przedsiębiorstwa oferuje nielimitowane porady prawne zarówno udzielane telefonicznie czy mailowo, jak i osobiście.  Dzięki temu przedsiębiorca nie musi się martwić przekroczeniem ich limitu czy niewystarczającą dostępnością prawnika, co pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu i rozwijaniu firmy. Kompleksowa oferta kancelarii w zakresie obsługi prawnej firm obejmuje również możliwość reprezentowania klienta podczas negocjacji handlowych, czy, co najważniejsze, podczas postępowań przed sądami powszechnymi, administracyjnymi oraz organami skarbowymi.

Doradztwo w zakresie zarządzania firmą

Mniej oczywistym, a równie ważnym elementem współpracy są porady mające na celu rozwój firmy – oferuje je między innymi Kancelaria Olgi Zubrzyckiej-Staniczek w Chorzowie. Prawnik więc nie tylko pomoże przy przygotowaniu dokumentacji czy w postępowaniach sądowych, ale również w prowadzeniu firmy i planowaniu przyszłych działań dzięki analizowaniu na bieżąco tych podejmowanych  obecnie. Jest to niezwykle pomocne dla przedsiębiorcy, który nie zawsze ma wystarczającą orientację w zawiłych przepisach prawa podatkowego czy prawa spółek.

Zalety kompleksowej obsługi prawnej

Pomijając oczywiste korzyści takie, jak możliwość w pełni skupienia się na swojej działalności czy szeroki zakres wspomnianych wyżej usług, dodatkową zachętą dla przedsiębiorców do nawiązywania współpracy z kancelariami może być finansowa opłacalność takiego rozwiązania. Korzystanie ze stałego doradztwa prawnego jest tańsze niż okazjonalne zwracanie się o pomoc do prawnika w konkretnej sprawie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.