Artykuł sponsorowany

Co zrobić, gdy ubezpieczyciel proponuje za niską kwotę odszkodowania po wypadku?

Co zrobić, gdy ubezpieczyciel proponuje za niską kwotę odszkodowania po wypadku?

W przypadku wypadku samochodowego, niekiedy ubezpieczyciel może zaproponować kwotę odszkodowania niższą niż oczekiwana. Niestety wbrew pozorom są to nagminne sytuacje. W takiej sytuacji ważne jest, aby wiedzieć, jakie kroki podjąć, aby uzyskać odpowiednie odszkodowanie. W poniższym artykule przedstawiamy trzy kluczowe aspekty, na które warto zwrócić uwagę. 

Jak uzyskać wyższe odszkodowanie po wypadku lub kolizji? 

Po wypadku samochodowym bardzo ważne jest, aby zgromadzić jak najwięcej dowodów, które mogą pomóc w uzasadnieniu roszczeń odszkodowawczych. Dowody te mogą obejmować zdjęcia z miejsca zdarzenia, zeznania świadków, a także wszelkie dokumenty medyczne i faktury związane z leczeniem obrażeń. Ponadto warto sporządzić szczegółowy opis zdarzenia oraz spisać wszystkie poniesione koszty. Im więcej informacji uda się zgromadzić, tym większa szansa na uzyskanie odpowiedniej kwoty odszkodowania. 

Przed podjęciem dalszych działań warto dokładnie sprawdzić umowę ubezpieczeniową oraz warunki ogólne ubezpieczenia. Mogą się w nich znajdować informacje na temat procedury likwidacji szkód oraz przysługujących odszkodowań. Należy zwrócić uwagę na ewentualne wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela oraz na obowiązki ubezpieczonego w przypadku wystąpienia szkody. Jeśli umowa zawiera niekorzystne dla nas postanowienia, warto skonsultować się z firmą zajmującą się pomocą poszkodowanym w wypadkach w Sanoku

Jeśli zgromadzone dowody oraz analiza umowy ubezpieczeniowej wskazują, że proponowane przez ubezpieczyciela odszkodowanie jest niewystarczające, warto rozpocząć negocjacje. Należy pamiętać, że ubezpieczyciele często starają się zminimalizować wypłaty odszkodowań, a ich pierwsza propozycja może być niższa niż rzeczywista wartość szkody. W trakcie negocjacji należy przedstawić zgromadzone dowody oraz argumenty uzasadniające wyższą kwotę odszkodowania. Jeśli negocjacje nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, można rozważyć skierowanie sprawy do sądu lub skorzystanie z pomocy rzecznika praw konsumenta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.